Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Price Elasticity of the Demand for Higher Education: A Meta-Analysis
Kiiashko, Olesia ; Havránek, Tomáš (vedoucí práce) ; Korbel, Václav (oponent)
Hlavní otázkou tohoto šetrení je, zda požadavek na vysokoškolské vzdelávání je pomerne citlivý na zmeny školného nebo je cena nepružný. Neexistuje žádná jednoznacná odpoved v literature. Približne 52% z odhadu jsou zanedbatelné, 43% jsou statisticky negativní a približne 5% jsou statisticky pozitivní. V kvantitativním pruzkumu 562 odhadech vykázaných v 48 studiích bylo zjišteno, že velká zvyšování školného mají neprimerene negativní dopad na zápis když potenciální zaujatost publikace a zpusob heterogenita jsou brány v úvahu. Tyto publikace zkreslení testy ukazují, že negativní výsledky jsou výhodnejší mezi výzkumnými pracovníky, protože jsou dobre podporovány teorii (kdy se ceny zvyšují je pokles poptávky). Výsledky také ukazuí, že ctyri aspekty návrhu studie jsou zvlášte úcinné pri vysvetlování rozdílu mezi primárími studií: (1) delší casový horizont negativne spojen s cenovou pružnosti poptávky po vysokoškolském vzdelávání, (2) když prurezová odhady hlásy více negativí výsledky, panelové odhady mají méne negativní výsledky, (3) kontrola endogenity je velmi duležité, (4) kontrola míry nezamestnanosti nemá jasný prukazný vliv, kontrola výdeleku není významne spojena s cenové elasticity poptávky po vysokoškolském vzdelávání.
Financování vysokých škol ve Velké Británii
Pham, Ha Linh ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Gajdošová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá systémem financování vysokých škol ve VB. Teoretická část je zaměřena na popis vysokých škol ve VB. Praktická část se skládá z analýzy financování vysokých škol provedené z dat od roku 2003 do roku 2015. Na základě provedené analýzy je následně poskytnuto doporučení na zlepšení systému financování vysokých škol ve VB.
The Price Elasticity of the Demand for Higher Education: A Meta-Analysis
Kiiashko, Olesia ; Havránek, Tomáš (vedoucí práce) ; Korbel, Václav (oponent)
Hlavní otázkou tohoto šetrení je, zda požadavek na vysokoškolské vzdelávání je pomerne citlivý na zmeny školného nebo je cena nepružný. Neexistuje žádná jednoznacná odpoved v literature. Približne 52% z odhadu jsou zanedbatelné, 43% jsou statisticky negativní a približne 5% jsou statisticky pozitivní. V kvantitativním pruzkumu 562 odhadech vykázaných v 48 studiích bylo zjišteno, že velká zvyšování školného mají neprimerene negativní dopad na zápis když potenciální zaujatost publikace a zpusob heterogenita jsou brány v úvahu. Tyto publikace zkreslení testy ukazují, že negativní výsledky jsou výhodnejší mezi výzkumnými pracovníky, protože jsou dobre podporovány teorii (kdy se ceny zvyšují je pokles poptávky). Výsledky také ukazuí, že ctyri aspekty návrhu studie jsou zvlášte úcinné pri vysvetlování rozdílu mezi primárími studií: (1) delší casový horizont negativne spojen s cenovou pružnosti poptávky po vysokoškolském vzdelávání, (2) když prurezová odhady hlásy více negativí výsledky, panelové odhady mají méne negativní výsledky, (3) kontrola endogenity je velmi duležité, (4) kontrola míry nezamestnanosti nemá jasný prukazný vliv, kontrola výdeleku není významne spojena s cenové elasticity poptávky po vysokoškolském vzdelávání.
Financing higher education in Slovak republic and Australia
Morochovičová, Miriam ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Význam terciárního vzdělávání v posledních letech roste, jelikož kvalitní vysokoškolský systém a vysoké procento vysokoškolsky vzdělaných lidí je základním předpokladem rozvoje země. Tato bakalářská práce porovnává zásadně odlišné systémy financování vysokého školství ve vybraných zemích, a to financování vysokého školství ve Slovenské republice založené na principu dotací veřejným sektorem a naopak australský systém fungující na principu odloženého školného. Analýza jednotlivých modelů financování terciárního vzdělávání předkládá hlavní výhody a nevýhody úspěšného australského systému a na základě těchto poznatků podává určité návrhy k implementování výhodných rysů financování vysokého školství v Austrálii na Slovensku. Za výhody můžeme považovat přesun částečné zátěže z veřejného na soukromý sektor, zkvalitnění a záměrné neprodlužování studia jako i dodatečný tok finančních prostředků do vysokoškolského vzdělávání.V případě implementace formy odloženého školného do slovenského vysokoškolského systému je potřeba brát do úvahy aktuální situaci ve Slovenské republice jako i vysoké administrativní náklady spojené se zavedením nového systému. K úspěchu reformy vysokého školství by mohla dopomoct optimalizace výše školného jako i omezení zpoplatněného studia jen na některé obory.
Systém financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU
Tomcová, Lucie ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá popisem a analýzou systému financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU. Nejprve se zaměřuje na význam a pojetí vzdělání a vzdělávání včetně zařazení v rámci teorie statků. V další části charakterizuje systém vysokého školství, analyzuje jeho financování a komparuje srovnávané země. Závěrečná část je zaměřena na představení a hodnocení připravovaných změn zákonů o vysokém školství, následně aplikuje získané poznatky a navrhuje možné změny systému financování v České republice.
Spravedlivé školné
Suchánková, Petra ; Mazouch, Petr (vedoucí práce) ; Svoboda, Libor (oponent)
Diplomová práce na téma Spravedlivé školné si klade za cíl hlouběji prozkoumat jednotlivé faktory, které by měly být brány za podstatné při hodnocení "výhodnosti" vysokoškolského studia. Za takovéto faktory můžeme považovat úspěšnost na trhu práce, míru nezaměstnanosti absolventů či výše příjmů v zaměstnání. Zároveň se seznámíme se současnou situací financování vysokých škol jak v České republice, tak i v ostatních zemích Evropské unie. Téma školného je v současné době velmi aktuální a je zřejmé, že kvalitní analýza finanční náročnosti studia samotného a možnosti měření návratnosti investic do terciárního vzdělání je více než žádoucí, proto v práci představuji existující možnosti měření návratnosti investic a zároveň do těchto postupů zahrnu i míru nezaměstnanosti absolventů.
Finanční pomoc studentům ve vybraných zemích
Suchomelová, Mirjam ; Kořánová, Marie ; Krinesová, Lenka
Školné a formy finanční podpory studentů ve vybraných zemích (Finsko, Francie, Německo, Nizozemsko, Švédsko, Velká Británie).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vícezdrojové financování vysokého školství v ČR
Jelínková, Eva ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje systém financování terciárního vzdělávání v České republice. V úvodní části práce je pohlíženo na vysokoškolské vzdělání z hlediska teorie veřejných statků a z toho je odvozeno jeho financování. Následující analýza současného stavu financování vysokého školství a identifikace zásadních problémů, se kterými se české vysoké školství potýká, ukazují na nezbytnost změny stávajícího systému financování terciárního vzdělávání. Výše uvedené poznatky, zahrnující i zahraniční srovnání a doporučení, dovolují v další části práce představit investiční princip financování terciárního vzdělávání, který využívá model tzv. odloženého školného. Za předpokladu správně nastavených parametrů přispívá tento systém k větší otevřenosti vysokých škol stále rostoucí poptávce po vyšším vzdělání, ke snížení sociálních bariér v přístupu k VŠ vzdělání a k růstu ekonomické konkurenceschopnosti země. Závěr práce je věnovaný konkrétním zásadám připravované reformy vysokého školství v České republice, která s využitím školného a široké palety opatření na podporu přístupu ke vzdělání, může pomoci řešit nepříznivou situaci v našem vysokém školství.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.